wtorek, 20 lipca 2010

Piasek Sopro jednak zmienia parametry wody

Przy okazji wymiany akwa wykonałam dziś testy samego piasku. Mocno mnie zastanawiało, że ciągle zakwaszam wodę do podmian a nie mogę zejść z kwasowością poniżej 7,5.
Nalałam wczoraj wieczorem dwie szklanki wody do podmian, do jednej dosypałam piasku z akwarium. Dziś rano czyli po ok 7-8h wynik testu był taki.

Woda bez piasku: Ph 7.0, Two 6, Tww 2 
Woda z piaskiem sopro: Ph 7,5 Two 8, Tww 3 


Piasek podnosi ph jak i twardość, polałam sam piasek jeszcze phminusem firmy jbl, o dziwo nie pienił się.


Wychodzi na to, że tak zachwalany piasek jednak zmienia parametry wody i nie nadaje się do stosowania w akwarium z paletkami. Może i są to małe wartości ale piasek kwarcowy powinien być całkiem obojętny.


Można tak sobie gdybać, czy ta firma zmieniła skład piasku, czy piasek był źle wypłukany, ale płukanie go już 3-4 razy to mega upierdliwość.


Więc jeśli ktoś chce mieć idealny piasek kwarcowy pozostaje mu zamówić piasek z Osiecznicy już wypłukany.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz