wtorek, 20 lipca 2010

Wymiana zbiornika na grubsze szkło

Zamawiając nasze pierwsze akwarium chyba się trochę pośpieszyłam... Już wyjaśniam ;)
Zgodnie z niemiecką normą DIN 32622 akwarium 120x50x50 powinno być wykonane ze szkła 8mm. I to się zgadzało. Producent firma Wromak wykonała takie akwarium z tej właśnie grubości. Akwarium posiada dwa wzmocnienia wzdłużne o długości 82cm.

Jakież było moje zdziwienie gdy po zalaniu zbiornika do pełna okazało się, że szyby frontowa i tylna, te dłuższe wyginają się w skrajnym punkcie o ok 2,5mm każda, co razem dawało różnice 5mm.


Zadzwoniłam do mojej hurtowni i do producenta, szkło pracuje więc ma prawo się wyginać.

Pooglądałam kilka zdjęć na forach, jak zbiorniki tego typu o tej samej konstrukcji pękają w miejscu kończenia się wzmocnienia. I uznałam, ze takie odkształcone akwarium to zbyt duże ryzyko. Koszt akwarium 300zł, remont  podłogi cena x3. Nie warto.

Ciekawe jest też to, że np firma Diversa dla tego samego zbiornika daje dłuższe wzmocnienia wzdłużne i dodatkowe poprzeczne. Natomiast firma aquamedic nie dość że robi akwarium tego wymiaru ze szkła 10mm to jeszcze daje wzmocnienia na około, to znaczy wewnątrz wzdłuż każdego boku. Można zamówić opcje wzmocnień jak u Diversa jeśli ktoś będzie miał problem z pokrywą.

Wynikiem sprawdzenia jak to wygląda u innych producentów postanowiłyśmy oddać nasze akwarium i zamówić takie z grubszego szkła 10mm oraz ze wzmocnieniami jak u Diversa. Wole spać spokojnie a nie co dzień się zastanawiać czy coś mi tam nie pęknie.

Dziś jadę oddać poprzednie akwarium, dowiem się przy okazji jaka będzie dopłata do grubszego i lepiej wzmocnionego.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz