wtorek, 15 czerwca 2010

Podłoże do akwarium

Akwarium stało i czekało aż czymś je zapełnimy...
Trochę poczytałam na forum, pooglądałam galerie i doszłam do wniosku, że najbardziej będzie do nas pasował biały piasek kwarcowy.

Dekoracyjny, ładnie się komponuje z ciemnymi korzeniami i czarnym tłem. Widać na nim wszelkie zanieczyszczenia, odchody ryb, co zmusza do dbania o akwarium. Paletki pobierając pokarm z dna wypluwają piaseczek skrzelami. Piękny widok.

Piasek piaskowi nie równy. Absolutnie nie nadają się piaski pseudo-kwarcowe, można to sprawdzić traktując je  kwasem. Piasek z domieszką wapnia będzie się pienił. Zgodnie z tym co poradzono mi na forum najlepszym rozwiązaniem było kupno piasku sprawdzonego.

Ponieważ wyjazd do kopalni do Osiecznicy odpadał, zostało mi kupno piasku kwarcowego firmy Sopro QS507 piasek o gradacji 0,1-05mm.
Było z tym trochę zachodu. Brak w jakimkolwiek większym markecie budowlanych :/ Zadzwoniłam bezpośrednio do Sopro i po rozmowie z handlowcem zamówiłam z dostawą do większego odbiorcy w mojej okolicy.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz